Dit heb ik veel te lang gedaan: leven en ondernemen naar de blauwdruk van een ander. Of eigenlijk, meerdere anderen. In deze blog neem ik je mee in hoe ik dat toen deed en hoe ik het nu op basis van mijn eigen Human Design blauwdruk doe.
Ik volgde heel lang het advies van een succesvolle Generator op: ‘maak iedere werkdag een podcast’.
Ik volgde een hele tijd het advies op van een Generator ondernemer om elke werkdag een podcast op te nemen. Zij was daar heel succesvol mee, en zij volgde het advies van Russell Brunson waarvan ik ook zijn boeken verslonden heb. Hij schreef ‘if you podcast every workday, you never have to work again’. Dat hield ik een hele tijd vol, maar er was daardoor heel weinig ruimte en energie voor de rest van mijn business wat me bitter maakte (mijn not-self).
Wat Human Design me liet zien wat wél voor me werkte
Human Design liet me zien dat zoveel doen, zoveel afleveringen werkelijks opnemen, niet MIJN blauwdruk is. Ik ging terug naar de tekentafel en stelde mezelf mijn signature vraag: ‘Voelt dit succesvol voor mij?’. Het antwoord was: ‘nee’. Ik voelde me niet succesvol bij 4 dagen per week podcasten en dan aan andere dingen die ik ook belangrijk vond niet toekomen.Dus ging ik terug naar 1 keer per week en kwam er meer ruimte voor mijn andere projecten, waardoor ik weer een heerlijk gevoel van succes (signature emotie, waardoor ik weet dat ik aligned ben) voelde en wist; ik bewandel weer mijn pad.
Ik volgde bij de start van het ondernemerschap het advies ‘start before you are ready’.
Ik volgde ook het advies van ’start before you are ready’ van één van mijn coaches toen.
Waardoor ik, toen ik als ondernemer startte, vanuit die instelling mijn hele aanbod zelf bedacht en daarmee geïnitieerd had zonder te wachten op uitnodigingen (mijn strategie als Projector) en zonder nachtjes te slapen (mijn autoriteit). Het was enorm ploeteren om klanten te krijgen, het stroomde totaal niet, er zat veel bitterheid op.
Wat Human Design me liet zien wat wél voor me werkte
Human Design liet me zien dat dit NIET mijn blauwdruk is, dat ik voor een aligned aanbod mijn strategie en autoriteit te volgen heb. Ik begon helemaal opnieuw en creëerde mijn aanbod op basis van MIJN blauwdruk, door altijd in lijn met mijn strategie en autoriteit iets te creëren, en toen begon het te stromen.
Ik liet me na het bijwonen van een event motiveren door mijn ‘freedom number’
Ik ging in 2019 naar een event van een succesvolle ondernemer. Daar kregen we de opdracht: hoeveel wil je per jaar omzetten, en reken dan uit hoeveel dat per maand, per week en per dag is. Wat moet je dan doen om dagelijks XX om te zetten? Ik rekende mijn ‘freedom number’ uit zoals het werd genoemd en focuste me op dit bedrag. Dat was toen verre van mijn realiteit, en ook nog in de jaren daarna. Daar zat veel bitterheid op, want financieel stroomde het de eerste jaren totaal niet in mijn bedrijf en voelde ik verre van freedom. Maar ik dacht dat, om net zo succesvol en financieel vrij te worden als hem, ik iedere keer terug moest gaan naar dat freedom number en dat dit mijn motivatie moest zijn om daar te komen. Want door het in zijn ogen zo klein te maken als dat het teruggerekend dan bijvoorbeeld maar 100 euro per dag was, zou je anders gaan denken en daarmee makkelijker gaan verkopen.
Ik las in het boek van Russell Brunson ook dat hij zichzelf iedere dag de vraag stelde die in lijn is met het freedom number ‘how can I give myself a raise today?’. Dus ‘wat kan ik vandaag doen om meer te verdienen?’. Ik volgde al hun adviezen op, maar zonder resultaat, en ik bleef vooral met heel veel bitterheid achter.
Wat Human Design me liet zien wat wél voor me werkte
Human Design liet me zien dat dit NIET mijn blauwdruk is. Dat ik niet gemotiveerd ben door cijfers, geld, roem, status, en dat dat ook de verkeerde verkoopenergie voor mij is. Ik ging vanaf toen verkopen vanuit MIJN blauwdruk, waarbij de focus juist lag op dienen ‘hoe kan ik mijn klanten het allerbeste dienen?’, in plaats van verdienen. Pas toen ging ik ook daadwerkelijk verdienen, en dat maakte dat ik vorig jaar dat freedom number aantikte en daar zelfs overheen ging met meer dan 130K omzet. Waarbij het me niet om het geld ging, maar om de transformaties waar dat geld voor stond, om de mensen die ik ermee had mogen helpen.
Jij bent net als ik niet bedoeld om te leven en ondernemen naar de blauwdruk van een ander.
Jij bent bedoeld om volgens JOUW blauwdruk te leven en ondernemen.
Je bent ook niet bedoeld om het spel klein te spelen.
Jij bent geboren om te leiden.
Te transformeren.
Te creëren.
Om jouw pad te bewandelen.
Hoe ik je daarbij help?
Door je bedrijf een verlengde te laten zijn van jouw essentie.
Door het te laten voelen als thuis.
Door je onderbewustzijn net zo te eren als je volgende lancering.
Door je te helpen je omzet op te schalen zonder jezelf voorbij te lopen of de trucjes van anderen op te volgen.
Zo ging Daphne x3 afgelopen jaar met veel meer ease, nadat ze vorig jaar september in de training stapte.
Dit gaat niet over een overnight succes of snelle winst of resultaten.
Dit gaat over een stevig aligned fundament bouwen.
Het gaat over thuis komen bij jezelf.
En dan vervolgens die aligned versie van jezelf delen met de wereld.
Als jij er klaar mee bent om de blauwdruk van de ander te volgen.
Als jij er klaar mee bent met proberen, ploeteren, nadoen, en klaar bent voor de pure essentie van jouw ziel.
Als jij klaar voor bent om op te schalen vanuit ease, zachtheid, strategie en kracht.
Als jij klaar bent om een bedrijf te bouwen dat echt jou voelt.
Dan ben je in de Human Design in Business Training op de juiste plek en heet ik je van harte welkom.
Dit gebeurde er toen mijn klanten thuis kwamen in zichzelf en een stevig aligned fundament bouwden.
Toen Anne vorig jaar instapte deelde ze een aantal maanden later dat ze nu pas het echte succes had na al meerdere cursussen te hebben gevolgd en coaches te hebben gehad. Haar omzet steeg terwijl ze juist minder ging werken, omdat ze haar aanbod ging inrichten vanuit haar strategie, autoriteit en energytype. Ze heeft een rustigere agenda dan ooit, en een business die beter draait dan ooit. Juist in die rust komen iedere keer de meest aligned uitnodigingen.
Kim stopte met haar vorige bedrijf dat totaal niet Projector stijl was. Ze begon helemaal opnieuw met een bedrijf vanuit haar strategie en autoriteit. Ze heeft nu een aligned aanbod staan dat enorm resoneert en gaat met meer energie en een gevoel van succes door het leven en haar onderneming.
Ook Janna begon helemaal opnieuw en liet haar oude bedrijf gaan, omdat ook zij als Projector ontdekte dat alles zelf bedacht was. In de training durfde ze dit eerlijk onder ogen te komen toen ik haar de spiegel voorhield, en had ze een hele dosis moed nodig om door alles een streep te zetten en echt voor een stevig aligned fundament te kiezen (ik heb dit zelf ook moeten doen, en dit was een van de moeilijkste en dapperste beslissingen, maar vanaf toen ging het enorm stromen in mij en mijn bedrijf).
Joyce heeft afscheid genomen van heel veel sacrale nee’s. Klanten, samenwerkingen. Daarvoor moest ze enorm veel moed hebben, want financiële zekerheid loslaten terwijl je nog niet weet wat ervoor in de plaats komt, alleen dat het aligned is, vraagt om moed. Ze deed het, en nu heeft ze klanten en ook een heel ander aanbod dat haar ten diepste vervult.
Daphne stapte vorig jaar in en ging in een jaar tijd keer drie in haar omzet. Ze zei onlangs ‘ik zou nooit meer zonder Human Design kunnen leven en ondernemen, het heeft mijn kijk op alles veranderd’. Ze geeft het zelf nu ook aan haar klanten weer door, omdat ze afgelopen jaar voelde dat one-size-fits-all gewoon echt niet meer resoneert.
Maartje liet de focus op likes, aantal nieuwe volgers, euro’s los. Ze had de verkeerde verkoopenergie te pakken die behoorlijk diep zat. Ze besloot ook veel meer van zichzelf te laten zien, wat een wens was. Deze week deelde ze nog dat ze een nieuwe samenwerking heeft met een merk waar ze al zo lang mee wilde samenwerken.
Als jij een van hen wil zijn, dan is dit je moment.
- Ontvang een Human Design in Business Reading – roadmap naar succes
De Human Design in Business reading is een blauwdruk voor de ondernemer die haar unieke energie authentiek en ijzersterk in haar bedrijf wil neerzetten. Je wil krachtige content schrijven en authentieke marketing doen die naadloos aansluit op jouw unieke energie en de verlangens van jouw droomklant, zodat jouw droomklanten ‘ja’ zeggen. Je wil weten wat jouw talenten zijn, zodat je voor jezelf en jouw aanbod kunt gaan staan. Daar gaan droomklanten massaal op reageren en dat is wat je wenst.
- Start direct met mijn Human Design in Business Training – voor als je een complete business by design wil
Dit is een online programma voor ondernemers die een krachtige ondernemer willen zijn zonder elke dag voortdurend op de voorgrond te treden of online te moeten verschijnen. Je wenst jouw lievelingsklanten aan te trekken zonder de dagelijkse sleur. Je wenst ook krachtig en duurzaam succes te creëren dat aansluit op wie jij werkelijk bent. Je wil graag weten wat je sterke punten zijn, zodat jij die super krachtig in jouw branche kunt neer gaan zetten en jij de go-to wordt. En dat in deze reis copy en content moeiteloos uit jou stromen, zodat jouw lievelingsklanten jou weten te vinden en al in de energie ‘ja’ tegen jou hebben gezegd, zelfs voordat je jouw aanbod hebt gedaan. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.
Recente reacties